söndag 26 augusti 2012

Utställningspremiär snart!


Nästa lördag är det utställning i Åsaka, det blir första utställningen för grisarna i år. Känns kul och rätt nervöst. Känner mig lite ovan fastän jag har varit på utställning utan marsvin under året. Lite nervöst är det ju alltid, nu har jag två töser med som saknar varsitt cert till championat. Hade varit kul att få med marsvin i årsboken igen :)
Det är Kickan (ras & pet), Kråkan (pet), Gigi (ras) och Doris (ras) som är anmälda och jaq har börjat pyssla så smått med dem. Tycker som alltid att de är väl värda såväl silverkort som cert ;) Men vi får väl se om domare håller med. Ska bli roligt att visa annat än vitingarna i ras, det känns som om det var länge sedan. Känner mig lite ringrostig på att trimma färgade marsvin, det är lite annorlunda. Jag har heller aldrig ställt ut nonself i ras tidigare, spännande spännande. Kickan är snygg så jag hoppas att jag kan visa upp henne ordentligt också, haha. Måste, måste verkligen komma ihåg att ordna utställningsplattor innan lördag, glömmer bort att jag slängt mina mest hela tiden. I värsta fall får det räcka med handduk men det ser lite tråkigt ut.
Nu ska odjuren få mat, massa paprika! Stackarna får så himla mycket paprika nu när det är så bra pris, nästan så att de verkar tycka riktigt bra om mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar