onsdag 7 november 2012

Fem fina flickor och utställning på gång igen

fr.v. SCh GP Define Ice Nay, Abicos Vildvittra, Define Ice Cap, Abicos Lilla Björn och SCh Witiwis Tindra
















Det här med gruppfoton är ingen favorit hos mig, fina resultat är förstås underbara men jag har inte riktigt tålamodet att försöka få en hel hög marsvin att sitta fint samtidigt. Hursom gick det rätt bra idag, mina fem fina vita flickor.


Snart är det dags att anmäla till julshowen i Rävlanda. Det kommer bli en superbra julshow i år! Vi har massor planerat :) Frågan är bara vilka marsvin jag ska ta med mig. I år är min sista chans att ställa ut i julpokalerna så jag får väl försöka peta in några djur där, men det blir bara jp pet för vi har fått problem med rasdomare - trist men så är det. Och sen är frågan då med resten. Insåg att Maggie ju har två cert, hur kul hade det inte varit om hon blev champion? Men hon är rätt duktigt pigmenterad så frågan är väl om det är värt det... Skulle vilja visa Björn och Vilda också, nu när morsorna blivit champisar. Samtidigt vore det kul att ställa Doris igen när det gick så bra sist, och Gigi med egentligen. Haha. Jag ska ju döma pettar också (fast inte BIS insåg jag, vet inte vart jag fått det ifrån - var bombis på att det var BIS) så frågan är hur mycket jag hinner med.

Vilda är förresten så himla knasig, jag tänkte ju inte ens spara henne från början för jag tyckte inte att hon var så fin. Sen blev ankungen en svan och hon fick vara kvar. För någon månad sedan funderade jag åter över att sälja henne för jag tyckte inte att hon fortsatt utvecklas och att hennes typ var rätt kass och ja. Men så idag när jag tog upp för att fota henne kom jag på mig med att ännu en gång bli förvånad över hur fin hon var. Är det mig det är fel på eller? Söt är hon åtminstone, och snabb - jättesnabb!


Bonusbild på Solis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar