torsdag 8 november 2012

Tricolor update

Nu har jag pratat med Congos ägare som meddelade att han brukar vara både snabb och smidig med sina flickor så om jag inte sett någon brunst innan veckan är över är det förmodligen för att det redan är klart, haha. Det hade ju varit himla skönt faktiskt.

Jag fick också reda på att Congo är avlägset släkt med Kickans förra pojkvän, Creutzbergs Washington (bild). I den kullen (länk, nr. 2 uppifrån) föddes bland annat Myosotis Katowice (bild) som vann Karin Fahlströms minnesstatyett på SM i somras, jag trooor även att hon är champion.


Och här om dagen blev Congo pappa! Fyra bebisar blev det och av den bild jag sett ser det ut som en tricolor choklad, tricolor grey och två t&w, varav två crested. Mamman där är en t&w hona. Han väntas bli pappa igen ganska snart (Mamma Myosotis La Loire - dotter till tidigare nämnd Washington, haha) och det ska bli spännande att se vad som dyker upp där också.

Bebisar till nyår trots allt då kanske? Hoppas hoppas!
Myosotis Katowice med mamma Kickan när hon var här och mellanlandade förra sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar