fredag 2 november 2012

Varken plus eller minus i marsvinsburarna

Den där Congo är allt en bra väluppfostrad herre. Det är tur att det finns en del avkommor efter honom (och efter Kickan) som vittnar om att han vet hur man gör, för han verkar då för det allra mesta mer intresserad av att tigga mat och busa än att göra bebisar. Visst har jag haft snälla hanar tidigare till mina honor, men det brukar vara rätt så "pang på" - en himla massa kurrande och honor som kissar ner sitt manliga besök fullständigt i protest. I veckan har det varit mer parningar i tjejflocken, där Kråkan blivit galen i något hormonrus, än i Kickan och Congos bur ;) Jag trodde att Kickan brunstade den 22/10, men någon parning såg jag inte och har inte sett sedan dess så jag har börjat tvivla lite på det. Skulle det stämma så borde hon ju  brunsta om under kommande vecka om det nu inte tagit något. Vi får vänta och se helt enkelt. 

Solis bor fortfarande kvar här, jag ska försöka ordna nya bilder på honom under veckan. Jag begriper inte att ingen fastnat för honom, han är ju så himla go och fin. Hoppas att det snart dyker upp ett riktigt bra hem åt honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar