tisdag 9 oktober 2012

Bekymrad över Greta

Greta har blivit så väldigt liten... Jag vet inte hur jag ska beskriva det på något annat vis. Hela kroppen på henne har liksom krupit ihop och hon drar in bakbenen under sig, ostbågsformad och stel liksom. Det har varit till och från länge nu men det har blivit värre. Hon äter bra och är som Greta är mest, lite efter, långsam och lugn. Hon har aldrig varit ett jätterörligt marsvin, men kanske har hon blivit ännu mer stillsam. Det är klart att det tar emot att röra sig om man är stel. Jag skulle vilja säga att det är c-vitaminbrist, hon var stel i sina bakben hos ägaren som hade henne innan hon kom till Eragons och det hjälpte att ge henne extra askorbinsyra så blev det bra. Men mina marsvin äter mycket grönsaker, riktigt mycket nu det senaste när jag köpt på mig tonvis med paprika till vrakpriser... 

För hon kan ju inte ha satinsjukan tycker jag, satin är hon då inte, men så som hon satinskuttar... Nä jag vet inte vad jag ska göra, men jag tycker inte om att se henne sån här. Idéer, tips, råd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar