fredag 5 oktober 2012

En till fyrbening i familjen

Imorgon blir vi tolv fyrbeningar i familjen, men den här gången kommer tillskottet varken i form av marsvin eller hamster utan som vovve. Vi ska bli fodervärdar åt en sex månader gammal cairnterrier och imorgon flyttar han in. Känslor på det? Skräckblandad förtjusning, haha. Jag tvivlar inte på att vi klarar av att ta hand om en hund, egentligen, vi är trots allt fyra "vuxna" i hushållet och en lite mindre vuxen som delar på ansvaret. Men det är ändå svårt att se hur en hund ska passa in i ett hem där det aldrig varit hund tidigare. Jag har sprungit runt som en idiot idag och försökt valpsäkra huset, ser dödsfällor mest överallt tycker jag, haha. Men det ska nog gå bra. Jag har försökt läsa mig till om hur man bör träna in honom med marsvinen, det kan nog bli en duktig utmaning med en liten smådjursjägare... Han behöver absolut inte kunna sitta och tvätta dem eller hjälpa till vid burstädningen, men jag tänker inte tillåta att han skrämmer grisarna på något sätt och vis. Vi får väl se hur det går.

På marsvinsfronten är det kanske lite på gång, men det säger jag ingenting om förän det är klart - spännande va? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar