måndag 8 oktober 2012

Valpen Ville

Han har varit här sen i lördags nu, den lille vilde, och idag hade vi vår första hemmadag han och jag. Det är ju så fiffigt uträknat nämligen att nu när jag är hemma om dagarna kan jag passa det lilla odjuret (som inte är speciellt ensamhetstränad och gnäller så fort han blir ensam i ett rum... På listan över saker att jobba med alltså). Eftersom han skött sig bra och eftersom jag inte vill behöva stanna på övervåningen hela dagen har jag låtit honom följa med mig runt, det har gått toppen. Marsvinen fick han syn på redan igår och det har funkat jättebra! Han har något selektiv hörsel, hehe, men har lyssnat bra när han varit på mitt rum. Mest har han varit himla nyfiken och stått och tittat på Solis (han har nog inte fattat att det är djur ovanför också, men bra fundersam blev han när det studsade till ovanför hans huvud förut) och gnällt lite ibland, men det har räckt med att säga ifrån så har han slutat. Jag känner mig hoppfull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar