lördag 20 oktober 2012

Här odlar vi champinjoner och sånt där

Det blev inte mycket sömn inatt, energidricka i hela kroppen ihop med att Björn gett sig tusan på att leka med vattenflaskan hela natten förhindrade detta. Men slumrat lite måste jag ha gjort för vid 04.30 vaknade jag till och var tvärsäker på att jag försovit mig och att jag hade bråttom iväg till utställning, när jag väl insåg att jag var två timmar före schemat så kunde jag inte somna om. 








Jag hade inga större förhoppningar inför dagen, tycker att alla mina marsvin tappat formen lite det senaste. För ett tag sedan bestämde jag mig för att byta torrfoder men eftersom jag ännu inte bestämt mig för vad (hjälp!) har de gått utan ett tag, det är egentligen ingen fara men framför allt Doris (såklart) tyckte jag hade tappat lite väl mycket. Så i början av veckan övervägde jag att stryka henne, men bestämde mig för att mata på med havregryn veckan ut istället. Om det gav utdelning eller om jag bara hade hjärnspöken vet jag inte men det var ju bra att jag inte strök henne. För nu är Doris champion efter att ha plockat cert och BIR 89p och därtill placerat sig som BIS 4 under dagen! SCh GP Define Ice Nay! Hurra hurra!
Kickan fick 87p och jag är nöjd, men nu blir det inga utställningar på ett tag för hon har flyttat ihop med snygga pojkvännen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar