lördag 8 december 2012

Årets sista utställning avklarad






































Det blev så att Gigi fick stanna hemma. Hennes tå är tack och lov inte svullen så den verkar inte vara mer än ytligt skadad, men den är tillräckligt skadad för att det ska kännas fånigt att visa upp henne.

Resten av gänget skötte sig jättefint! Doris är förstås rätt van vid det här laget och hon fick 89p i ras med cert och BIR. I julpokalen slutade det med att hon tog hem hela alltet, BIS 1 och BIS Pet 1 - perfekt avslut på mitt utställande i ungdomsklasserna, haha! Petplaceringen förvånade mig faktiskt ordentligt, när hon missade 5:e placeringen tänkte jag att det var kört för hon har helt klart haft bättre "kroppsdagar".
Dottern Vilda fick 88p och cert även hon, wie! Hon går i mammas fotspår. Förhoppningsvis kan vi även träna på det här med att sitta lika snyggt som mamma-marsvin till nästa utställning.
Björn var så himla duktig och satt så fint - stolt! Jag fick även jättenyttig hjälp och undervisning i crest-trimning idag, det var på tiden! Jag har fått det visat för mig tidigare någon gång men bara väldigt hastigt och det slutade pannkaka när jag skulle prova själv. Så rädd för att göra det hela betydligt sämre genom att trimma upp centrumet eller nåt har jag så gott som låtit det vara det senaste. Men nu ska vi träna på att visa upp crestarna på bästa sätt! Björns poäng då? 87 fick hon, med jättefin kritik. Förutom att domaren tyckte att hon var "smutsig" på öronen, och där rök certet. Irriterande att veta att det var någonting som jag kunde fixat två sekunder innan jag skulle upp. Nåja.


Med hem fick jag med mig en bättre begagnad gallerbur så nu går Kickan och Gigi i den, det var filbunke från första sekund. Jätteskönt att veta att det är löst inför semestern.

Apmysig utställning förresten, julbordet blev toppen (även om jag köpt extrema mängder rödbetssallad) och julmusiken surrade i bakgrunden hela dagen.

1 kommentar:

  1. Ja, det gick ju jättebra. Tack för en trevlig dag!

    SvaraRadera