måndag 3 december 2012

Mina nerver klarade det inte...

Det var så fruktansvärt upptrissad stämning i tjejburen, spänt och med rusningar var och varannan minut, hela natten och morgonen. Så till sist flyttade jag tillbaka Kickan till Congo. Jag vet inte varför det blev så väldigt oroligt nu, det brukar gå bra - eller så var det bara jag som var ovanligt nervös och inte kunde se förbi de vanliga ranguppgörelserna. Jag borde ha flyttat tillbaka Kickan för länge sedan, då hade jag kunnat ta det med större ro. Jag får väl medge att lördags utställning spelade in lite också, jag vill inte behöva stryka hela gänget för att de fått tjafsnyp i öron och näsor - jag har en tendens att alltid pricka in flyttar i marsvinsgruppen precis innan utställning så det har hänt förr liksom... Så fort jag plockade ut Kickan blev det lugnt igen, dumma djur...

Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra, jag vill inte ha en hane i buren vid födseln, absolut inte. Och nästa vecka åker jag utomlands och när marsvinsvakten är här vill jag ha allt i ordning. Jag får sätta Kickan med någon av honorna i en gallerbur (funderar på vilken av dom som är bäst, Gigi kanske... Eller Björn...), men då vet jag inte vart jag ska göra av Congo ;) Nu har jag inga burar kvar liksom, och att sätta ihop honom med Solis ger jag mig nog inte på. Får ta och köpa en ny bur helt enkelt, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar